Class: 1B
Subject: English
Complete Pg No – 32 and revise -- i
sounding words.
Subject: Math
Put >, < or = in
the blanks (in your R book)
a. 34 ______ 87
b. 60 _______ 45
c. 37 _______ 37
d. 12 _______ 12
e. 23 _______ 13
Class: 2B
Subject: E.V.S
Kindly send a passport size
photograph of father, mother, grandfather, grandmother, brother, sister. Write
each of their names behind the photo. This is to make a family album.
Photographs to be sent on or before Wednesday 21st May 2014.
Subject: Hindi
Textbook Laksay-Read page no 17
Subject: Math
From the
worksheet file solve worksheet page no: 41 [Put <, > or =]
Revision-Revise
worksheet page no: 3, 11, 13 and try to identify the 2D and 3D shapes.
Class: 3B
Subject: Social Science
Using the Braille font make a quarter
size chart to write letters A- Z. Chart to be completed and submitted on
Tuesday 20th May’14.
Subject: Hindi
Study
and write the given word meanings of lesson-3 (twice in the notebook).
Subject: Math
Revision-Revise
the worksheet page no: 3,4,5,6,7,8,9 and try to identify the 2D and 3D shapes.
1Bالصف:
المادة: اللغة العربية
الواجب: النشاط 1+2+3+4+5+6 الصفحتين 109/160
2Bالصف:
المادة: اللغة العربية
الواجب: 1. أقرأ الدرس مرة أخيرة ثم أكتب في
جدول صغير كُل الكلمات التي تحتوي حرف (ك) وكل الكلمات التي تحتوي حرف (ل) من كامل
الدرس.
2. أتملى في البيت هذة الجملة :
( أَخذَ الطّفْلُ يَغِسْلُ يَديْةَ بِالْمَاء
وَالصّابُونِ )
3Bالصف:
المادة: اللغة العربية
الواجب: أتملّى في البيت هذة الجملة :
( هَلْ شَاهَدْتَ مَسْجِدًا عَظِيمَ
الْبِنَاءِ وَاسِعَ الْأَرْجَاءِ ، وَسأَلْتَ نَفْسَكَ : مَنْ قَامَ بِبِنَائِةِ ؟
فَرْدٌ واحِدٌ أَمْ أَفْرَادٌ كَثيرُونَ تَعَاوَنُوا فِيمَا بَيْنَهُمْ ) .